Instagram : @peejburhan

tukar angin~

last friday mood adalah happy2.
so ajak ice lepak2.
nasib dia on aje :D
ajak sekali noy n edan. sebab nak bincang2 pasal kawin jugak.


oh kita orang ke NZ klcc.
dah berabad benda tu ada kat sana. tp x pernah pergi pun.
pergi pun sebab ada nak jumpa customer.
org tu dah ada kat situ. so lepak je la terus kat situ kan.

not bad la the place.
sesuai untuk mencuci mata.
macam2 orang ada.
yg dress to kill pun ada.
x paham aku. padahal nak lepak NZ aje kan.




oh since dia kat area klcc.
aku budget mesti mahal tempat ni.
dah la buat cantik2 kan.
suprisingly. xde la mahal ke apa.
kira ok la.
ok mahal la dpd NZ biasa. tp murah dpd segala kopitiam tu semua la.
n not bad jugak makanan dia. xde la x sedap ke apa.


satu je x best kat sana.
sebab lagu dia kuat nak mampos.
kau nak sembang pun payah.
kuat yg aku rasa sikit lagi boleh buat clubbing terus.
x tau la maybe sebab aku duduk tempat yg music kuat ke apa.
tapi mmg x selesa la nak sembang.
aku pun x tau apa motif dia nak kuat2.
mungkin dorang rasa cool.


muka orang yg berkerut2 menulis list preparation nak kawin.
aku yg tolong dengar ni je pun rasa pening2.
banyak sgt nak kena pikir.
kan senang kalau kaya lalu membayar je orang buat semua. xyah pikir2 kan.
lantak. janji tau2 dah time aje.
tp ikutkan kawin mmg senang.
i mean yg wajib nikah aje.
adat yg menyusahkan segala ni.
kan kan kan.

cea cakap banyak.
kena kat diri sendiri nanti tgk.
bolehkah if nak nikah aje xde reception? xyah pening2 kan?
ke x boleh dan akan merasa rugi?


11 Comments:

f.i.e.z.a said... [Reply to Comments]

yg nak kawen ni salu kalo boleh akad jek then fly g mana2 for honeymoon.
tula tak kena kat diri sendiri.nanti my turn esok tah2 lagi segala macam mak nenek semua nakkk jekkk siap tukar baju korea, jepon, australia..hhaha.nak2 yg international jek kan. haha
tp betollakan kalo ada duit campak jek 30k ke 40k ke yg lain semua org uruskan.wahhh berangan d situ.

darling8tabby said... [Reply to Comments]

kesiannye muka noy tu...hehe
tapi mmg wedding kena buat list bagai..and agak memeningkan la jugak..

ai said... [Reply to Comments]

mmg camtu la bila nk kawen. ingat senang ke? memacam bijik kelintit nk kene pikir..kusut!

sib bek aku dah selamat 11 tahun lepas. lalalalalalalala

Penari.Gendut said... [Reply to Comments]

Hahaha, kesian Noy, muka tensi gila!

But eh Peej, aku inshallah nikah tahun depan..aku tak buat reception suma suma jadah ni.

Dah diskus dah dgn my motherrrr, buat benda yang wajib jee.

Ye lah, I have to think about cost jugak, dah lah cost Don nak dtg sini, kos visa, kos kitaorg nak balik sana. Kalau aku buat resepsi jugak, tak ke lagi banyak?

Nak fikir pasal 3 perkara tu je pon dah kusut kepala.

lily lotus said... [Reply to Comments]

mmg pening nak kahwin ni..all the best to her

sweethOneY said... [Reply to Comments]

tak boleh dan akan berasa rugi!

tapi aku just nak buat yang simple2 je.. sarat2 ni so nottt me...

bila noy nk kawen?

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

buat pelan2, start selecting ur photog, card, pelamin, hantaran seawal sekarang!!!! wahhhhh aku ckp mcm terror kan... tade la...skang kan lg senang banyak org buat blog n all, ko mintak quotation awal2... n from time to time ko boleh banding kan yg mana bagus n tak. sbb kalau lg 5-6 bulan... kau rasa jgn kan kerut... aku terus koyak kertas list tuh.... sambil ckp.. pegi mampos lah!!!

ecehhhh ckp bleyh la kan...buat tgk... hahhahahhaha

kawan aku dulu slamber je ckp, aku kawin nak hidang meehun n air sirap. habis. tak payah pepening. sekali ko.... reception belah laki aje kat hotel! cemano?? gagaggagag

si G.E.D.I.K.S said... [Reply to Comments]

Wowwieee go Ally! hehehe congratsss !
hmm tp betul la..
kawen ni sepatutnye senang tp jadi susah sebab adat and nak melayan kerenah2 orang2 sekeliling..
haihh..
patut la ramai org suke kahwin tanpe nikah..
padahal nikah tu je yg penting pun

Ted Writes said... [Reply to Comments]

motipppppppp tak nak? mesti la kena ada noks. kau kan nak RUNNING IN HEELS ke pelamin teww!

peej said... [Reply to Comments]

fieza - 30-40k tu kalau buat sendiri. kalau nak upah orang rasanya mcm lebih dpd tu.


darling - kan. remeh betul segala nak kena ada.


ai - motif kena sebut bijik uolls??


alia - betul la. tu je yg wajib pun. xyah pikir org. pikir diri sendiri sudah.


lilylotus - thank u.


sweethoney - ye ke. tah la. kita tgk la sendiri mcm mana bila sampai waktu nanti.


lilred - haha tau xpe..cakap mmg senang. tp sebenarnye mmg payah. tu la dulu ada jugak kawan cakap dia nak buat ala2 party hip hop. kad jemputan pun bg flyers aje. poyo. tiba2 meriah gila wedding dia.


gediks - kawin tanpa nikah? hahaha. tu paling senang tu.


ted - ye la tu. pastu kaki aku yg penat. kaki penat xpe. sekali feeling running2.. tetiba tergolek2 mcm mana uolls?

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

lawa tmpt dia. hoo mmg betul tu, adat je yg menyebabkan wedding ni jd sesuatu yg besar dan gilang-gemilang :P kalau nk ikutkan, simple je sebenarnya kan.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...