Instagram : @peejburhan

paranormal activities~

i dont know if u guys have herad about this movie or not.
actually its not a movie la. its something macam documentary.
again. tau about this from a friend.
so tgk trailer dia aje.
ok korang tgk dulu trailer ni.





macam best kan.
tapi xde la beria sangat nak tgk ke apa.
tapi ramai cakap mcm best.
so semalam aku tgk la.

i dunno how to say it la.
ok first aku x suka sebab dia mcm documentary kan.
so dia mcm meleret2 n agak membosankan in the beginning.
plus dia jenis yg pakai camera sendiri tu.
so macam goyang2. aku mcm bengang camera mcm tu. pening n x puas.

oh dia mmg cerita hantu.
tp hantu dia xde la mcm hantu2 asia ni yg muka nak ngeri2..merangkak2 kepala pusing2 ke apa.
cerita dia mcm more to mainkan perasaan kau.
contoh mcm bunyi2. pergerakan. like that la.

rasanya dah pertengahan tu baru dtg takut dia.
ok bukan la takut yg tahap kronik ke apa.
cuma apa yg berlaku tu menakutkan kau.
bila kau terbayang kau dlm situation tu.
contoh. perempuan tu bgn tgh malam berdiri hujung katil tu, for 3 hours.
wtf. normal human being mmg xkan buat benda mcm tu la kan.

cuma at one point aku rasa ada mengarut la.
entah la. aku ni mcm x percaya benda2 merepek ni ke apa.
sometimes aku rasa mcm over je dorang2 ni.
mcm xkan la sampai begitu sekali benda2 ni kan.
n aku rasa ni mcm lakonan la.
sebab x nampak real pun.
ok maybe benda ni mmg betul. tp ni bukan la video betul ke apa.
sebab eksperasi dorang mcm tah apa2 aje.
plus rumah lelaki ni gila besar. mcm kaya raya.
tp mcm xde buat apa pun lelaki tu. asyik ngan camera dia aje.
n gila la bosan life dorang.
i mean sepi je rumah dia xde apa pun.
ok maybe sebab nak buat movie. xkan dia nak masukkan benda2 remeh yg xde kena mengena tu kan.
tapi entah la something seems off la.

so akhir kata. aku mcm rasa cerita ni 50/50.
bangang pun ada. tp at the same time aku x rasa rugi tgk.
sebab ada jugak best dia.
cuma aku rasa agak over rated la.
dia xde la menakutkan tahap dewa.
tgk ada orang comment sampai mengganggu jiwa dia la.
x dpt tido 2 minggu la.
hotak hang. mmg x la.
org putih ni mmg penakut lebih kot.
agaknya kalau dia jumpa hantu2 kat asia ni mcm mana la dorang punya takut tu.
x i mean kau tgk la hantu dorang. vampire? wtf.
dah la vampire nak handsome2.
mmg x takut la kalau takat nak gigit2 leher.
kalau dpt vampire mcm twillight tu. silap2 aku siap paksa2 dorang gigit aku.
i want..i want...
tp aku yakin. vampire tu yg akan takut tgk aku lalu x mau menggigit.
damn u vampires.

ok itu aje.

9 Comments:

chempaka said... [Reply to Comments]

lol! peej, cuak lah dengar sound effect die. kompem if my cuz tgk, mesti die tak tido malam walaupun cite ni tak takut. hahaha.

anyway, pernah x tgk this VCD dulu tajuk die 'Entiti'? kalo tak silap, Lando yang buat. siap ada buku lagi. orang ingat benda2 paranormal dalam cerita tu betul2 jadi. then baru terbongkar sebenarnya takde pun hantunya. diorang sendiri yang pegi buat katil tu gerak2 la, rantai tu ditarik sendiri. huhu.. terror depa ni tipu orang ek.

mr n mrs jayz said... [Reply to Comments]

hahaha effect bunyi wat meremang bulu roma jew.tp,i still xbrape nk lyn storymory cmni
huhuhu
tgk tuh blh,tp t terbawa2 dlm mimpi la,time sorg2 pk bkn2 la.ehh,cnnot2...
btw,peej,rilly glad tgk ur blog run again..happie day..
eh,ade invitation..

bengkel kecantikan dan penampilan diri ..
date: 14 nov 2009 (saturday)
venue: restoran dapur mas ptrajaya..
1030am-4pm..
rm 20 include meal,makeup n etc..
will b conduct by professional stylist consultant from kl fashion week.
do let me know if u n noy wanna b there too.. :)

Hanisumayyah said... [Reply to Comments]

Betullah...kak wa rasa tak seram langsung lah...komen peej pasal hantu vampire tu memanhg betullah..kalakar hantu2 omputeh ni...

ai said... [Reply to Comments]

takyah tunggu dowang tgk hantu kat mesia ni la. tengok muka & gigi aku pon dowang bleh meroyan 14 hari tau!!

aNnAsUeJiE said... [Reply to Comments]

smlm aku ngan laki aku tgk crite ni. last2 aku tertdo kat sofa. hahah! mlm ni nak repeat balik la.

peej,cube ko tgk cite trick r treat. baru kluar time Halloween hari tu.

marinahunny said... [Reply to Comments]

glamer blog peej ni...takut plak nk komen..hikss!

aNnAsUeJiE said... [Reply to Comments]

aku dah berjaya habis tgk crite ni sorg2! heheh!
tp aku rasa seram plak cite ni. nak2 yg die berdiri kat hujung katil tu lama2.gile wey! rasa nak sepak je kalo aku jadi laki die.
lg satu yg die kene heret ke bilik hujung tu! waaaaa!! asal tdo takmo kunci pintu bongok??!! pastu yg bini plak tdo kat tepi pintu,tdo je la kat belah lg satu tu,at least rase la selamat sket. pastu dr awal tanak kluar pi dok kat church ke,ape ke.kot2 la kat situ takleh kene kacau ke. haha!
saje je bg komen pjg2. utk melampiaskan ketakutan aku! ;p
ow,btw, ni lakonan semula.

Nonoy said... [Reply to Comments]

not so bad movie. takut sikit je.
paling tak boleh blah Ouija board tu terbakar. nampak sgt edit video tuuu... me not loike.
heheheheh tapi saya tutup mata gak. ;p

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

kite pernah tgk video ni.. adik kite dload and tunjuk kat rumah ms kite balik shah alam hari tu. lps tgk, kite rs crite ni mcm blair waitch project.. dia nmpk real, tp sebenarnya cerita rekaan. my point? sbb kat hujung2 tu mmg nmpk mcm berlakon. kite x rasa ni cerita yg real. dia cuma movie yg dinampakkan mcm real.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...