Instagram : @peejburhan

pulut kuning~

semalam adalah hari pulut kuning..
nothing special..saje mama buat sebab nak makan2..
xkan nak tunggu ada apa2 baru nak buat kan..
oh sedap..sukaaaaaaaaaa..

sebelum ni aku mcm x suka je apa2 yg berunsur pulut..
macam x sedap aje..
pulut kuning lg la x suke..mcm pelik..
tapi makan baru2 ni..terus mcm suka..
wah sedap jugak kan..
cea..apa benda je aku x suka kan..
semua ngap aje..

:: siang makan pulut kuning n rendang ayam ::

then petang tu mama suruh aku buat sambal daging..
oh bg yg nak recipe..sila la ke category 'recipe' ..
ada kat sidebar kanan tu..jgn malas..carikkk...
aku dah pernah tepek..

hari tu hari raya mmg dah asing 2 1/2 kg daging yg dah siap2 potong..
so senang je la kerja2..
siap kan bahan sikit2..
tumis2..bla bla..wallaa..siappp~

:: pulut kuning n sambal daging..kasi makan ngan telur rebus..nyummm..timun je xdok ::

oh suka..suka..
tp rasakan la badan bertambah2 pulut kan..ngeeeee
ok bye..

8 Comments:

~zuera~ said... [Reply to Comments]

aku sangat la suka makan pulut...
sampai we all family semua conclude that org perlis nie memang suka makan pulut...
sepupu aku yang kece2 pon giler makan pulut...
paling tak boleh tahan pulut ayam nok...*meleleh air liur*

sweethOneY said... [Reply to Comments]

1st time tgk mkn pulut kuning ngan telur rebus.. hihi

uii.. peberet tuuuuuu pulut kuning.. nak2 cicah rendang ayamm.. careeee

deadgorgeouszaza said... [Reply to Comments]

saye mmg sukeee gilaaakkk dgn pulut.
oh. pulut ayam adelah terbaekkkk...
bile laaa nk gi wang kelian lagi...
*sigh*

PuRpLeLiCiOUs LoVe said... [Reply to Comments]

skali skala dapat mkn pulut kuning nie memang careee.......sodap ohh...

lilred malas log in said... [Reply to Comments]

aku punye mengidam pulut kunen ni ade dah dekat 2 tahun... kajang ni mcm bangang... tade plak org nak menjual pulut kunen... ke ada aku je yg tatau kat mana.. hohohoh...

aku pernah try buat sekali... tak jadi... menyampah! satu periuk besar ok! huuuuuuuu menciiiiiiiii

peej said... [Reply to Comments]

zuera - pulut ayam??x pernah rasa pun..nakkkkkkk...


honey - ye..terbaik kan..


dgz - apakah pulut ayam??pulut makan ngan ayam ke??ke mcm pulut udang..tp letak ayam?/


purple - tu la..kalau hari2 makan muak la kan..


lilred - suruh la ur mummy buat..aku pun x reti buat..tu mama buat tu..aku tau makan aje..

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

weh pulut kuning ni mmg fave kite. either kite mkn dgn rendang, or kari ayam. serius bestttttt

nasaoji said... [Reply to Comments]

aiseeehhh..aku kekdng sje leh mkn pulut kuning nih..

tp, la ni, aku tringin le pulok....nak cikit... :(

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...