Instagram : @peejburhan

nak kongsi..tapi dengan siapa?~

hati saya adalah rasa macam2..
kadang2 rasa nak marah.
tapi marah selalu x lama..lepas tunggu for awhile. dah rasa ok.
so xde masalah di situ.

kadang2 hati rasa nak senyum.
senyum sampai ke telinga.
tapi selalunya akan senyum sorang2.
sebab xtau nak share dengan siapa.
noy is so not a good listener.
so kadang2 cerita kat kawan.
tapi apa sangat pun.
sebab terlalu cerita orang menyampah kan.

kadang2 hati rasa rindu.
rindu sampai rasa nak jerit2.
pun x tau nak jerit kat siapa.
sebab kadang2 orang suka nak dengar.
atau maybe orang suka nak dengar, tapi hati ini yg suka ego n berrahsia.
so sebab terlalu pendam. rasa macam hati ini di tikam2.

x suka jugak letak kat blog.
sebab blog dah terlalu ramai bloggerazi.
ada yg kenal. ada yang tidak kenal.
so untuk info2 yang tidak di ingini sampai ke pihak yang tidak sepatutnya.
maka apa2 dalam hati terpaksa di pendam lagi.

satu lagi saya tidak mahu disalah ertikan.
contoh entry ini. bila saya cakap sedih. orang ingat saya sedih pasal lain.
bila saya cakap senyum. orang akan ingat dalam hati saya ada taman.. padahal saya hanya senyum kerana duit blogging meningkat naik.
atau mungkin bila saya kata rindu..orang akan cakap saya rindu kekasih lama dan mula la dapat kata2 nasihat seperti semuanya ada hikmah. tabahlah..saya tahu anda kuat.
apakah?
semua salah ok.
itu la manusia. suka buat spekulasi sendiri.

saya jugak tidak mahu buat protected entry.
kerana adalah tidak tahan orang meminta password.
bila orang memberi kata2 kesian.
saya adalah berasa sangat jahat kerana kedekut password.
jadi bagaimanakah itu?

kepada siapa hendak bercerita ini?
yang pasti buat ketika ini. saya adalah hampir menjadi gila.
saya adalah rindu.
kenapakah hati ini suka menyusahkan saya.
siapa ada cara untuk mengeraskan hati?
silalah berkongsi.
kerana buat masa ini..hati saya adalah lembut lalu menyusahkan otak saya.

-__-

14 Comments:

ai said... [Reply to Comments]

hhhrrrrmmmmmmmmmmmmm...

ala, bukan kau sorang yg rasa gitu. aku sendiri pon kadang camtu gak. perasaan yg payah nk lepaskan kongsi kat org. last2, rasa cam ongile.kadang plak rs cam memberontak. (musti laki aku pelik tgk aku yg kadang tu tetiba cam org x tentu arah! angin takde, ribot takde :P) tp benda yg selalu wat perasaan aku x bape nk stabil adalah $$$ :( hukhukhuk

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

kite pun xtau cara nak mengeraskan hati.. sebab kite tgh try nk buat ni, but sometimes teringat2 pulak. warkhh helppp *ko yg mintak tolong, kite pulak yg mintak tolong sekali.. haha* :P

Penari.Gendut said... [Reply to Comments]

Bukan kau sorang, aku pon rasa macam tu.

Tambah-tambah lagi time time skrang ni. Lusa dah nak balik dah..hati berkecai, tapi masih tahan ni.

Malam malam nangis sorang sorang, nak mengadu kat Don, lagi lah rasa nak meraung. Nak cakap dgn family members, diorg apa kisah, lagi suka kot sebab aku nak balik.

Nak cakap dgn kawan-kawan, I don't think diorg paham, sebab tak der sorang pon yg ada experience long distance relationship ni.

Haha..tiba tiba air mata aku meleleh

Cik Cookie said... [Reply to Comments]

Very the berat nih.
This month Cik Cookie sendiri emosi giteww.
Kejap nak marah
KLejap nak nanges
Kejap lonely
Kejap itu
kejap ini
Last skali g Mc Donald cr Mc Flry
Then ok
Blh x?

syazana said... [Reply to Comments]

buat apa yg u rs nk buat...

Tijah said... [Reply to Comments]

kalu aku. aku cadangkan ko pegi genting. naik rolerkoster pastu jerit kuat2. giler best. mmg release. aku dah try...

-eLyNhere- said... [Reply to Comments]

ala siannye...
meh la cite kat sy.. im a good listener.. ^__^

Anonymous said... [Reply to Comments]

sorry peej..out of topic.lame x dngr cite bout dzaza..how is she?i think i just saw her this morning.hehe.

NenekPenne said... [Reply to Comments]

ai pun kadang2 rasa begitu
kejap rasa happy
kejap rasa murung
kejap rasa rindu
kejap rasa nak marah
kejap nangis
kejap ketawa
kejap rasa nak buat prangai gila2
kejap rasa..go to hell with it...

tapi mesti orang akan kata aaah tu rindu kat ex laa tu...

tak semestinya...

i also need fren but who?

Anonymous said... [Reply to Comments]

kongsi ngan family.. :)

peej said... [Reply to Comments]

ai - tu la kan..xde orang paham..tp dolu ada kekasih lama ok la jugak..rasa lepas je bila dah bg tau dia..sekarang kesepian uolls..xpe..aku harap kau dimurahkan rezeki. mana tau kan :D


wani - haha bengong..kau mintak tolong aku pulak kan..


alia - susahkan..tp nak buat mcm mana..kena tahan la..dah tu yg korang nak..kawin je la uolls..terus bersama


cookie - buhsan la pulak mcd..apa kata baskin & robins ke..agaknya baru tenang..tp lepas tu tension duit melayang pulak..haha


syazana - tp tgh x tentu arah ni..x tau nak buat apa pun..


tijah - kan..bagus jugak tu..terima kasih atas cadangan YB.


elynhere - ho ho..saya pemalu..susah nak cerita kat orang yg x dikenali ;)


anon - mmg out of topic


nenek - tu la..i need to spend my time with my friends la.. lama xde session sembang kot..


anon - sama ke? x semua benda boleh cerita kot..

ice said... [Reply to Comments]

peej luahkan buku diary atau ckp ngan hannan atau lulu..kucing kalo kite belia dia leh wat kite release tension gak.sbb kucing setia pada tuanya.

peej luahkan kat diary. atau pn kt kawan baek, kwn baek mesti pendengar yang setia. ataupn kat mama peej ke.

idup kita akan lagi bahagia kalo ade seseorang yang memahami. peej buat je ape2 yang mendatang kegembiraan dlm idup peej. ok..

Tina Banana said... [Reply to Comments]

takpe babe.. i guess we all go thru this kind of phase from time to time.. ni temporary je.. by the time u know it, u dh ok..

ok? hugs!

nasaoji said... [Reply to Comments]

kak tina kan ada..noy ada...hurrmm....mama peej pun..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...