Instagram : @peejburhan

session masak2~

hi everyone..
how raya so far??
sorry la semalam x bersiaran pun..
walaupun raya kl aje..tp penat lebih..
x kuasa nak online bagai..
ni dah xde buat apa..so layan la update lite2 ok..

oh usually orang masak malam raya kan..
kita orang usually start masak siang..
sebab mmg selalu lauk2 tu bye last buka puasa tu dah boleh makan :D
so sementara orang lain tido..
aku mmg rasa nak tido jugak..tp aku tau if tido..
confirm aku x bangun2..so adalah keji di situ..
so aku start la blend2 bahan2 yang ada..
paling bijaksana..elok je cedok2 cili pakai tgn uolls..
merasa la seharian tangan pijau aje..x suke..

around 2pm mama bangun..
kat dapur masak nasi impit..
so bukak dapur lain kat porch..masak lauk2 kat sana..


:: master chef tgh nak tumis bawang ::
:: muka manusia yg kepenatan lagi ngantuk ::

mama dah start duduk xnak la bg dia bgn2..kesian dia..
dia bukan sihat sgt..
so aku la yg dok ulang alik ke dapur..
tu yg merasa peluh sakan semua..
tp xpe..mak bukan puasa pun uolls..
noy tu hampeh xnak bgn..jenuh aku kejut semua..

:: naik dua sekali..rendang n daging sambal..hueh hueh ::

:: elok tgh masak hujan turun dgn lebatnya..wah nyamaann... ::

:: perempuan mana la yg rajin tu kan ::

sementara mama ke dapur untuk buat lain..aku mengambil alih la tugasan kat depan
cea tugasan la sangat..padahal tolong kacau2 aje.. ;p
seronok je masak depan ni..
dgn hujan...sejuk2..
pastu tgn pokok2 hijau..ada fountain..then nampak la kucing2..
best lah..walaupun mmg dah tahap ting tong dah tu..
kejut noy..around 5.30pm baru reti2 nak bgn minah tu..
so elok dia bgn...terus aku landing ..dah x tahan lagi..

tapi kejap aje..elok time berbuka noy kejut balik..
kasi makan...oh indah..
nanti aku tunjuk apa juadah hari raya di lain entry ok..
ta-ta everyone..selamat hari raya..have a great one.. :D

5 Comments:

cHeRyNa PiReS said... [Reply to Comments]

rasanya mmg hampir sume org ada senario macam nieh...kena angkut tong gas ke tpt yg spacious sket sbb masak lebih dr biasa:)

R1dz said... [Reply to Comments]

peej yang comel,

giler kau kaut cili guna tangan, ko ada tangan asbestos ye hehe..

u too have great raya~

-dedalie yg malas nak login guna akaun laki-

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

wahhhh mcm syiok je masak camtu... ko la syiok..cube tanye jiran2 ko... ade yg duk menahan bau je sebelah2 tuh... hehehhe

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

wahhhh mcm syiok je masak camtu... ko la syiok..cube tanye jiran2 ko... ade yg duk menahan bau je sebelah2 tuh... hehehhe

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

seronok je tgk, agaknya jiran2 tu kalau keluar mesti da drooling habis bau masakan korang. have a pleasant raya, peej & fam! xD

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...