Instagram : @peejburhan

muahahaha..puas hati aku~

2-3 hari ni tido x cukup aje..
busy berkebun kat farmville :D
busy ngan online boutique...sebab nak raya..ada je hari2 order..
sampai nak muntah2 pergi post office..
sampai aku buat akan pergi every monday n thursday aje..

tapi kesian jugak ....ya ya..biasa..aku ni pengesian..
suka kesian kat orang dpd kesian kat diri sendiri..
gilo kan..kat total strangers pun nak kesian.. ;p
oh kesian sebab aku tgk ada yg bg alamat office..
so if aku post thursday..nanti sampai jumaat..
ada yg dah cuti kan jumaat..kang x dpt beraya ngan baju nonoy-b pulak.. ;p
aku selalu pergi ikut mood..
ada yg pergi petang..tp ramai amats..
so aku decide pergi pagi la..
kelmarin aku pergi around 9.30am..ingat xde la ramai..
sekali ada lg 26 orang before nombor aku..
tu baru no giliran perbagai..belum add no giliran yg nak bayar2 bil..
pengsan mak menunggu sana...kambing gurun betul..

oh x puas hati..semalam keluar awal lagi..aroung 9.15am pergi..
huarghhhhh..20 orang di depan ku...
tgh gigih menunggu..lg 5-6 no before aku..
perus memulas...huarghhhhhhh..if aku balik..
harus nanti kena dtg balik..x sanggup nak menunggu lagi..
mmg seksa la..menahan la katakan...
ada pulak budak kecik duk belakang dok sepak n tumbuk2 belakang kerusi..
x ke seksa..kau terkena gegaran2 itu..hahahha..
tp just deal with it je..abis nak buat mcm mano..
lagi menyeksakan..ada 3 kaunter..
kaunter 1 & 3 tu aku x tau la urusan apa org tu buat..tp dorang kat kaunter tu about 20-30 minutes ok..so bayangkan yg bergerak hanya kaunter 2 aje...
ok xpe..sabar lagi tu...
sampai giliran aku kat kaunter no 2 tu..

gadis kaunter : oh pos laju eh?..kena pergi kaunter 1 or 3
me : kenapa pulak?
gadis kaunter : sini x buat pos laju..

aku dah ala2 menyirap..
aku dah agak..
sebab aku tgk dua kakak sebelum aku pun kena reject..
omg..aku tunggu almost one hour..tiba2 kau kata tunggu lagi..
aku dah la sakit perut..
dah la kaunter 1 n 3 tu entah orang tu buat apa lama gila..
aku dah hampir2 menjawab.. ' aik selama ni ok aje..kenapa hari ni x boleh'
tapi nasib sedar bulan puasa..walaupun aku x puasa.. ;p tp aku tetap mengamalkan konsep muslimah *sambil betulkan selendang*
plus aku tau perempuan tu budak baru..
muka aku x familiar..so maybe dia xde key number ke apa..
so aku duduk la balik..
kang aku palak mcm orang bodoh tanya2 kan..dah x boleh tu x boleh je la kan..

after 5 minutes...kaunter 1 kosong aje aku serbu..
walaupun patut ada sorang kakak lg before aku tu x buat..
ahhh pedulik..baik pentingkan diri..dpd aku sakit perut lalu terberis..
siapa yg malu..akuuuuuuuuuu jugak...so lantak la..
oh masa ni sudah lupa konsep..sebab dah bertukar jadi serkup mcm siti pakai..
motif sempat nak caruts siti nurhaliza???hahha

terasa2 tension je nak pergi post office..
noy suruh pergi jln semarak punya..
jonet lak suruh pergi mindef punya..x ramai orang dia kata..
tapi aku rasa jauh.la..nak drive lg..x kuasa..
baik pergi yg dekat rumah aje kan..

so pagi ni ada lagi baju2 kena post..
aku sanggup sengkang mata ni..
elok 8.45am aku keluar rumah..
sampai je post office tgk orang dah ramai2..
tp xde orang beratur...
apa lagi..terus aku berdiri depan pintu tu..
mcm beruk jugak la..mcm orang over excited nak mengepos pulak..haha..
tp lantak....pedulikkkkkkk..
lepas tu orang2 lain pun sibuk la beratur2..haha padan muka..

alangkah indah perasaan..
orang tu bukak je pintu...
aku masuk terus...tekan nombor..

muahahhahhahahhahaha...puas hati aku...
fresh..kertas baru lagi..paling atas...panas2 lagi..
cea poyo..ayat mcm cilakakss...
nak duduk aje..bontot ala2 x cecah kerusi lg nombor aku dah di panggil..hi hi hi..
dpt kaunter 2 lagi..budak baru lg..
again x buat pos laju..tp xpe..
sebab aku first..mood aku ceria...
n aku boleh pilih je mana2 kaunter aku sokaaaaaaaaa....

x sampai berapa minit settle... :D
tu yg semangat...amik pic terus update...
oh mood ceria2..
ok tu je..ta-ta
oh lupa, selamat pagi semuaaaaaaaaaaa..
bukan senang aku nak ucap selamat pagi ni... ;p

7 Comments:

Tina Banana said... [Reply to Comments]

wahhhhhh

syabas inspector shahabbbb!!!

cik syahira said... [Reply to Comments]

hi kak peej.

ok, tu mmg mood ceriaaaaaa sgt!
ehhehe.
eh, silent reader tiba-tiba send comment lak. wink..wink.

kak peej,
selamat hari raya, maaf zahir n batin ek.

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

ngahhahah samat pagi peeja!!!!!

Ceera said... [Reply to Comments]

pos opis aku kat sini lengang aje.. apa kata ko datang sini ajer la post2 baju, hahaha

♥chentaMAYA™ said... [Reply to Comments]

wewee~
bagos!
laen kali nak g pos office kene pagi2~
hee~

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

tu yg org kata kalau bangun awal rezeki murah tu ;D

pneumedic said... [Reply to Comments]

besela tu..aku kerja klinik cek patient pun wat xtau je pe perasaan ptient tu tunggu lame..tpi bile aku g tempat yg kene tunggu giliran,aku tunggu jap je pun dah bengkek..apa pun..kite kene pk..klu kite berada ditempat org tu..n klu kaunter 3 orang de 300,mmg kene sabaq le..cri alternatif lain le..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...