Instagram : @peejburhan

Ramadan - day 4~

oh menu semalam adalah simple aje...
mengapakah simple???sebab maam besar main tunjuk2 aje dah siap semua..
semua import dpd pasar juadah ajo..ngeh..
walaupun begitu..hasil adalah terbaik..
sebab ke datuk keramat..sana mostly mmg peniaga asal sana..so lauk adalah dijamin hebat..

so berikut adalah menu kami semalam..
oh sedap..

:: masak lemak siput sedut ::

aku bukan penggemar siput sedut sgt..biasa2 aje..
tp semalam makan jugak la sesudu...
tp siput sedut ni kan..kau xleh makan..
sebab if makan seketul dua..tiba2 kau mcm nak lagi dan lagi..srott..srottt...srottt..
n tiba2 kau sedar2..pinggan kau dah penuh ngan siput sedut ni..hohoh..
uish..tiba2 teringat siput sedut kat PD..gila gemuk2 ok..puas hati betul..


:: masak lemak rebung ::

ni pun ikut mood if nak makan..semalam xde mood..so x makan la..
lg pun ni favvy noy..
so dibeli sebab dia la..
pelik..org x puasa pun dpt lauk kesukaan..
mak yg puasa ni bila boleh dapat cek mek molek nih??????

:: kari ketetel..masak minang ::

hoh terbaik..
tp apakah tukang beli(mak bapak aku la tu) kedekut..berapa hengget je ni..
berebut la...dapat la berapa ketul sorang..
lain kali beli rm20 ringgit terus ye..hahahha

:: pecal ::

makan ni sedikit sedih..sebab favvy arwah maktok..
favvy me n mummy jugak..
sedap pecal ni..xde la manis ke hape..
tp aku x suka..sebab tiba2 ada pucuk betik..
pahitttttttttttttttttttttttt...mati pucuk makan hoih..

:: pegedil..ok aku xtau la begedil ke..pegedil ke..aku panggil pegedil..so suka hati aku la kan ::
:: sambal goreng jering ::

terbaik wokkkkkkkkkkk..
tp mak menyesal makan secara menggila semalam..
sebab tadi memberis habis satu toilet tercemar..miahahhahahahahaha..
lepas tu aku berbau seperti jering aje 24/7.. niceeeeeee!!


:: sambal goreng pun beli...gila pemalas nih..haha ::
:: sambal tempoyak ::

hoih..ni la paling sedap..
makan nasik panas2 ngan ni je pun dah cukup ngisa dah ni..
oh ngisa adalah bahasa papa untuk perisa..
bila sedap aje..dia suka cakap, " makan ni..NGISA..NGISA!!"
siap tekankan kat perkataan ngisa tu...annoying gila je..haha..
tapi catchy..so sekarang..semua pun suka benar la guna perkataan tu..
x pasal edan pun if makan..balik sebut.."ngisa..ngisa" walaupun apa yg dia makan tu x kena guna perkataan tu..haha buduh gila..

:: kuih muih still cek mek molek tidak kelihatan..sob sob ::
:: roti jala ::

itu sahaja untuk menu semalam..
semua tunjuk2..xde satu pun masak..keh keh..
ok..selamat berbuka ya'll..
ta-ta..

10 Comments:

nasaoji said... [Reply to Comments]

siput sedut aku mkn tak pernah dgn cara yg betul yakni SEDUT, sbnya, aku tkt sedut, aku ketuk2 saja,..sudahnya tak mkn.. ;(

aduhai, tu tempoyak masak kan..sedap seh!..

peej said... [Reply to Comments]

nasaoji - a ah tempoyak masak..sedap giloss..

Mme Doole said... [Reply to Comments]

*MERAONG!!!!*

sekarang jugak google resepi lemak rebung!!!

Munirah Abd said... [Reply to Comments]

aaaaaaaa semua lauk tunjuk adalah sedap!! dan duit yg dikeluarkan pun sedap..
xpe yg penting perut kita adalah senang hati..:D

shasha said... [Reply to Comments]

lamanya tak makan siput sedut..susah nak cari kat sini...

F A R Y N said... [Reply to Comments]

huwaaaaaaaaaaa....
puasa ku tergoda

ai said... [Reply to Comments]

kowang ni berbuka mmg meriah! memacam lauk ada. aku laki bini kt umah sejenis je lauk tergolek2!! :P

tak sabar aku nk blk melaka nk makan meriah cam kowang nih!!....

darling8tabby said... [Reply to Comments]

aiyohh siput sedut tu...yummy...nak masak la sabtu ni..yum yummm..

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

waaahhhhh mmg terbaik juadah goyang goyang ko nih!!!!! tak sesia ko menderhaka! sedap weyh.... siput sedut tu paberet aku tuh! ade lemak rebung plak... ada kuih cara lg... huihhhhh berbaloi!

peej said... [Reply to Comments]

mme doole - sorry uolls..tp xpe..mak percyaa uolls boleh masak dgn jayanya..uolls terel bab2 tu..


munirah - x kisah duit if semua sedap n memuaskan hati..akan sakit hati if tunjuk2..keluar duit..sekali basi or berasa seperti tahi....tp Alhamdulillah yg ni semua sedap..


shasha - iye ke..sini mcm byk je org jual..


faryn - puasa x tergoda..tetap teruskan..tp tang menu nak berbuka tu x thn kan..


ai - sebab tu la aku suka berbuka kat rumah aje..lg best dpd buffet rumah ku ini..haha..


darling - beli aje kak..nak masak semua tu renyah..haha..ni nasihat org pemalas..


lilred - tau xpe..sedap ya hamat..abis mcm mana nak diet ni uolls..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...