Instagram : @peejburhan

make up~

sorry people..aku x buat2 lagi tutorial..
sebab like i said..benda tu kena ada dua orang..
aku ni bukan jenis make up 24/7..
bila nak kelaur baru la make up..
time tu harus la mcm kelam kabut kejar masa kan..
bila dah mcm tu..mmg lg la xde masa nak snap2..
sebab if aku make up sakan..tapi x keluar..pun mcm buang masa aje kan..
tgk la..i'll to find time to do it..


:: cantik kan jade tu..tu mama punya..tp kita org sekarang kerja melaram je barang2 mama ::
:: make up of the nite ::
:: ni first time try cara ni..turn out great..sukeee ::

aku ni pun mula2 dulu x pandai make up..
pakai 1 color aje..pakai lip gloss aje..
lepas tu tgk majalah..x pun tgk noy make up..dpd situ tangkap la..
then layan youtube ke..so dpd situ mcm try la buat sendiri..
ingat lagi dulu..aku x berani nak heavy2..rasa mcm hantu je..
tapi mula2 mmg rasa mcm tu..kita sendiri x biasa tgk muka kita mcm tu..
tapi orang tgk ok aje..so kena berani la..

oh masa kat majlis tu..
by the end of the nite..
noy cakap make up aku comot..
aku dah macam..comot apa..
dia kata..jangan pandang bawah..comot gila..
mmg susah la kot..aku nak makan..kena la pandang bawah kan..
so balik rumah snap la..nak tgk apa yg comot..

haha..comot gila la..
aku jenis berpeluh la..
pakai pulak liquid eyeliner..tu la hasilnya..
mesti aku ada lap ke apa tu..
so sini siapa ada tau eye liner yang bagus..waterproof???
aku xnak pensil yea..sebab mcm x pekat je rasa..
aku nak yg ala2 liquid...
siapa tau apa yang best..oh sila bg tau budget ye..
xnak la 1 eyeliner sampai rm200 ke..pengsan mak nok..

13 Comments:

Zuraida said... [Reply to Comments]

babe, try gel eyeliner la....

lily lotus said... [Reply to Comments]

pic last tu sgt mahal

Leeds Al-Malique said... [Reply to Comments]

Cantik sgt mekap Peej and Noy kat previous entry, yg bertukar hantaran tu :)

Btw, try gel eyeliner Maybelline yang baru,Lasting Drama Gel Eyeliner Eye Studio, rm39.90, I beli last week, memang puas hati, tak comot and tahan lama.

My Spirit Finger said... [Reply to Comments]

biar i jadi model makeup mu...i rela u.

shasha said... [Reply to Comments]

hahahaha...aku terus tergelak tgk gambar yg last...macam nak minta kena kiss je peej!

ai said... [Reply to Comments]

Lorrr..aku pon bebudak tu soh tepek cara2 nk makeup. smp skang pon aku x tepek lagi..keh keh...

tp mmg lawa le kau makeup peej. cam pro oooo...aku ni pon terkinjal2 lagik :P

zuevp said... [Reply to Comments]

yeah u should try maybelline gel eyeliner. lawa, pekat and tak smudge lansung. cuci pun senang :P and murah compare to other brand. and not to forget, dia bagi brush free :D

Deqna said... [Reply to Comments]

comel muka ko yg mata comot tu ok.. comot2 pun comel

si G.E.D.I.K.S said... [Reply to Comments]

hmm youtube byk kot info.. try la carik review...
rasenye dr high end product smpi la ke brg2 drug store pun ade org review

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

aku pon ske eyeliner itam2 pekat2 nih dan aku pon tak leyh pakai liquid... gile comot sbb berpelih je... lius kalo liquid nak buat tebal2 payah... pada aku la...

aku pon crik macam macam pencil tak jumpe yg pekat sampai la 2 years ago...aku jumpe brand secret... tak glamour pon.... dan murah... tp mantopppp ... bg akula.... sbb hitam die pekat... susah nak crik sbb cepat hbis... so kalau aku jumpe selalu aku rembat 5 btg terus... hahahhahahha

rege sebatang 12 hengget kot tak silap aku... ke bawah sepuloh hengget? aku dah lupe.... aku selalu beli dekat JJ tak pon tesco.. heheh

sreSHAziela said... [Reply to Comments]

peej cube try marker eyeliner elianto.. senang pakai n sgt cepat kering.. dia cair tp bukan liquid lah.. mmg puas ati.. pekat gak.. RM22 tak silap ari tu. pas discount dpt RM18.. murah kan

dyan . said... [Reply to Comments]

sy suka Loreal punya liquid eyeliner yang nama Lineur intense kot.. ke apa tah..

tapi rupa dia macam dalam gambar ni :
http://images.teamsugar.com/files/users/2/20652/24_2007/336348.jpg

best sgt.. sbb eyelid peluh2 pun tak comot..
tapi agak susah la nak carik.. pegi kt loreal punya tempat tu pun.. kadang2 je ada..
tapi mmg best la..

nasaoji said... [Reply to Comments]

hoho..yer..kene brani dgn diri sndiri tuk make-up2 nih..

aku tak brani ler..;(

muka aku lg la, berminyak, lg mls nak make-up..pakai eyeshadow bl tgh hari, haru ooo...aku guna eyeliner bdy shop, suggest dr kwn..ok tau..tak mlekat2 skalipun mata aku dah naik minyak kilat2...;p , murah pun, murah...;p

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...