Instagram : @peejburhan

beading baju kurung~

ingat x hari tu aku ada buat beading baju kurung lace mama tu..
hari tu kan aku buat kujung lengan baju tu je..
tapi aku adalah gedik lebih..
aku buat bunga2 pulak2..
sikit la kat lengan tu..
mama dah cakap x payah..tapi aku nak jugak buat..
padan ngan muka..gila penat ok..
no wonder la selalu upah buat beading ni melampau mahal kan..
sebab mmg leceh la nak buat dia..

inilah hasil2 nya..
ok la..tak de la lawa ke apa..tp ok la kan.. ;D

:: sebelah lengan..mama kata kene buat bentuk mcm senget..so ini la hasilnya ::

:: salah satu kelopak bunga yg aku buat tu ::

so far baru 1 lengan siap...
lg satu lengan..aku baru buat suku je..haha..
ye la..buat sehari..pastu rehat seminggu..bagus kan..
xpe..bukan nak pakai lagi kan..
so take my own sweet time la kan..

walaupun buat ni penat n boleh tahan nak juling2 mata..
tapi bila tgk hasil tu..sangat la puas hati..
tersenyum je tengok..me loike..

15 Comments:

nenekrock said... [Reply to Comments]

salam...wahhh chantikknyaa kak x sabar nk tengok tuan baju ni pakai ^ ^

bvlgarigirl @ Arianna said... [Reply to Comments]

cantikkk boleh buka butik nih

Beautiful Disaster said... [Reply to Comments]

tere dowh ko. cantik jer aku tgk.

atty's said... [Reply to Comments]

terrornya ko peej..leh bukak butik.nieh..

nasaoji said... [Reply to Comments]

rajinnyer ko peej wat jahit2 tuh....amat kagum..heheh...dah mahir, leh wat biznes nih... ;p

Dils said... [Reply to Comments]

mmg patut pon puas hati. Sgt lawa!

Anonymous said... [Reply to Comments]

wah peej, aku kagum tul ngan ko ni...m'jahit bole, masak bole, makan bole....hehehe tu aku pun bolehhh..

aku upah kat ko je la bole...aku sgt malas tahap !@##$@ hehehehe....

kasih_8953

green apple said... [Reply to Comments]

kira konfem la aku hantar baju kurung aku kat ko tahun ni...

shasha said... [Reply to Comments]

huhuhu...tahun depan bole bukak kedai dah ni peej...aku nak tempah bole ke??

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

whuahh menjahit perkara itu memerlukan kesabaran & konsentrasi yg tinggi! kudos utk ko xD

peej said... [Reply to Comments]

nenekrock,
thanks..xpe..sikit hari pakai la tu..harus aku snap pic banyak2..


arianna,
xde la..x kemas la..selekeh2..x seswai bukak butik..sendiri pakai ok la.. ;)


beautiful disaster,
lawa..aku pun suka..tp gile jenuh nak buat weyh..

peej said... [Reply to Comments]

atty's,
xde makna butik..x kemas la..


nasaoji,
aku jenis x confident la..sebab aku takut..aku rasa ok..tp customer x puas hati..dah la ade term..customer is always right..takot ahh..


dils,
lawa kan..tp tgk dalam..gile sepah..haha..

peej said... [Reply to Comments]

anon,
alaa..tu je la aku boleh kot..lain2 hampeh..
upah??ish takut la..


green apple,
kau la customer paling digeruni..
kalau kau x puas hati..mampos kene kutuk berbakul2 lak kat blog nanti..haha


shasha,
x berani la amik tempahan ke apa..sebab hasil kerja aku jenis comot2 je..

peej said... [Reply to Comments]

wani,
betul tu..tambah2 lg dapat customer mcm mak aku tu..dok pressure2..mcm nak pakai esok..juling2 mata aku membuatnya..haha

darling8tabby said... [Reply to Comments]

cantik ok dek...tapi buat ni mmg sakit mata kan...mata cepat penat..tapi kalo tengah rajin...makan minum pun lupa kan..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...