Instagram : @peejburhan

nyot-nyot (18SX)~

kan masa aku gi wendy's tu..
kan kite org lepak kat park sambil isap tetek rokok kan..
ade la sorang perempuan sebelah kite org tu..
die ngan anak die dalam darjah 2 mcm tu..
n ade la baby sorang below 2 year old kot..mcm tu la..

masa jalan nak duduk tu..
aku nampak la die mcm tgh kendong anak die..
tp idok la aku pandang ke apa kan..
bile duduk je..then noy cakap kat aku..

noy : omggg...gelinyeee..
me : apesal???
noy : die susukan anak die tgh2 tu??
me : serious??
noy : ye la..dah la areola die besar gile..
me : nampak ke??
noy : nampak la...nasib color lawa..kalau hitam ke apa..lg horror..
me : hahaha..bodoh siap tgk color..

nota tetek : areola adalah yg keliling puting tu..atau dlm bahasa kampung budak2 lelaki..dorang panggil tu sambal nasi lemak..hohoh..

seriously...aku ni open mana pun..
bab2 kau susukan anak kau tgh2 org..aku xleh terima ok..
dah la perempuan tu buat tu kat tgh jalan ok..
mcm mmg laluan org..n terang benderang..like wtf weyh..
sebab die mcm sembang2 ngan kawan die yg tgh jaga kedai tepi tu..
dr segi percakapan..n gaya..ala2 rempit la..tp apa2 je la..
tergamak ok kau buat mcm tu..

aku pernah jumpa byk kes mcm ni..
mcm tgh aku sembang2 ngan die..
tetibe die selak baju..tarik bra..
elok je tetek tersembul depan muka aku..die sumbat dlm mulut anak die..
sambil nak sembang lg ngan aku..
distracting ok...huarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
kau nak aku sembang tgk muka kau ke tgk tetek kau sebenarnye ni weyh???!!!!!

mmg la susu ibu suci la bagus ke apa..
tu aku xde masalah..cuma cara tu kasi betul la kan..
masa kau nak susukan tu..excuse ur self la..
kau duduk ngadap dinding ke..
xpun kau bawak la selendang ke apa..cover la sikit..payah sgt ke??
x pun kau mintak la tumpang bilik ke apa..
kan lebih sopan..

tina..kalau kau dah dapat anak nanti..
kau buat mcm tu depan aku..
silap2 tetek aku aku sumbat dlm mulut kau..
huahuahua..gilo apo tetibe sumbat tetek pergi mulut org ni..
tp serious la..aku x suke..plz jgn buat mcm tu ok..

tp aku ni cakap je kan..
tah2 kalau aku ade anak nanti..
aku pemalas..aku pun buat benda yg sama..
tp if ever aku buat mcm tu..
n korang2 ternampak ke apa..
silalah sumbat je tetek korang kat mulut aku..
supaya aku sedar..haha..
tp make sure teteks yg empuk ye..
kalau yg ala2 nasi lemak city garden tu aku x layan..miahahahah
wah gile apa kan..dah la suruh org sumbat2..pastu siap demanding..

nway..sekian khidmat pesanan masyarakat dan luahan rasa peejburhan..
ta-ta...

29 Comments:

Ann said... [Reply to Comments]

aku slalu je jmpa org2 buat mcm tu tp kt kampung lh..klau kt bndar2 bsr or tgh jln x pernh pulk nmpk org buat..tp klau org2 kmpg, tgh2 sembang tiba2 anak menangis mst mak dia sumbat je susu ms tgh2 ckp ngan org laen tu..cm normal je sume tu..tp aku rs aku malu nk buat mcm tu even aku jnis open gak.

Tina Najib said... [Reply to Comments]

hpihhh, kalau ko amsukkan tetek ko dlm mulut aku, mau aku histeria okkkk.. masukkan la tetek ko dlm mulu ben, ahaha..tetiba je...

aku pun sebenarnya tak reti bila tgk org breastfeeding dpn aku..tatau kenapa..mcm terganggu pikiranku.. so hopefully, nanti aku takkan buat benda yg sama..tp dgn ko tatau la..mcm susah je nak malu ngan ko, hahahaha..

aNnAsUeJiE said... [Reply to Comments]

aku pon rase lain mcm bile tgk org susukan anak dpn aku~! meremang pon ade..huhu~!
aku yg ade bebi pon segan gile gaban nak susukan anak dpn khalayak ramai~! haha~! *ibu2 yg menyusu jgn marah ye*

Ms. Lili@ said... [Reply to Comments]

hahaha very the straight forward you talk about the issue, yet its so true! :)

aritu ade gak diskusi ngan member office, i hate to see people do the breastfeeding in open just like that.. normally benda2 macam ni bile balik kampung lah kan makcik2 sedara yang buat perangai macam tuh.. tapi tu lah, not to bring up unnecessary racial issue tapi slalu yang i nampak buat macam tu is melayu, kan?

hmmm i hope i dont have to see my own friends do that in front of me.. scary!! :P (tina, if you read this, please take note.. hehe)

Tina Najib said... [Reply to Comments]

lilia,

i dun know why..the more ppl tak bg i buat satu benda, the more i feel like doing it, ahahaha...

tak laaa.. just kidding! hehehe..kalau i buat, u girls can sepak me okay? :)

MisSy F said... [Reply to Comments]

eeee.kan ada nursery rooom.kdg2 aku rasa diorang saja nak tayang kut =) feeling hot mum gitu.tolonglah =)

puterikurekure said... [Reply to Comments]

hehehe.
yup2. slalu makcik2 kat kampung yang buat camtu. tak penah lagi la tgk orang bandar yang buat.

takpe pija. nanti kalau anak akak dah kuar, akak tak buat la camtu. hehehe.

nasaoji said... [Reply to Comments]

peej;-kezen aku b4 kawen, jnuh ngutuk org cam tu, then, peh kwen, tup2 diyer wat..katernyer, tak tercari tmpt yg aman klu anak tgh lapo..hurrmm...

aku pun mlu gak klu dpn aku, ibu2 kc tetek kat nak deme gtu jer..mmg mater tup,,lilau2 jer..hahaha...

moral of the story, nnt ader ank, makesure, bring along selendang ke, hape ke, yg leh tutup tetek kt jugekk..hehehe..jgn smpai ank lemas, udah ler...

darling8tabby said... [Reply to Comments]

heheh...bab yg last sumbat tetk sendri ke mulut tu yg tak tahan...hehehe

tapi akak rasa ramai je yg buat camtu kan.. akak ada sikit malu juga..masa dulu kaverina pakai napkin ;)

Ceera said... [Reply to Comments]

kalau dalam umah sendiri nak buat sambil bogel pun takpe.. ini tempat orang lalu lalang, gila ka??

dia saje nak tunjuk bahawasanya sambal nasik lemak dia color cantik, wakakka

shasha said... [Reply to Comments]

ohh...malu sgt tgk adegan begini...hopefully aku takkan buat macam ni bila dah ada anak nanti...

vina said... [Reply to Comments]

haish..
mmg byk je org mcm nih..mcm xtaw malu je..
de skali tuh kt ktm 1 lady wat mcm nih..da la tym tuh ktm full n ppl dpn die sume guy!
i tgk, guy2 tuh mcm segan n xtaw nk pndang mane..coz btl2 dpn mata dorg..de 1 guy terpkse pndng tepi je..
xtaw malu tul pompuan2 mcm nih!haih!

Tijah Lawa said... [Reply to Comments]

hahahaa. ntahhh!!! kalu tetek cam model victoria secret tu ok la jugak nak tayang pun kan?

mak kintan said... [Reply to Comments]

dulu ade gak baby melalak nak nenen masa kat food court midvalley. pengajarannya - sila jgn bwk baby yg breastfeed ke tpt2 awam yg crowded. last2 kasik gak. kami carik satu corner, ngadap dinding, husband diri kat dpn, kira cover la kan..kan.. anyhoo..baby tu dh 4 tahun skrg.

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

OMG!!!! aku pon tak suke ok!
tau la anak ko lapar ke hapa
but like u said...
kalau payah nau..
p la ngadap dinding sana!
saiko! ceh!

peej said... [Reply to Comments]

ann,
ye la tu..yg selalu aku jumpa tu yg kenis2 kampung n kat kampung jugak la..herghh..


tina,
dlm mulut ben??weowww..bestnyerr..haha..
serious weyh..kalau kau buat mcm tu depan aku..aku sepak muka kau laju2..tp menggunakan tetek..mesti scary kan..


annasuejie,
bagus kau x buat mcm tu..kalau kau buat..kau pun x terkecuali kene dgn aku..haha

peej said... [Reply to Comments]

ms lilia,
tu la..sebab x bole terima la org buat mcm tu...
n yes..selalu yg buat mcm ni ialah melayu...apa la nak jadi..nasib i ni latina..hohoh ;p


tina,
jgn nak buat gile..ada jugak aku campak kau dpd balcony umah kau..hiahahah..

missy f,
tu la kan..setahu i ade je nursery room tu..x pun pakai la something cover..ishh..tah la..apa nye hot mum..scary mum ade la aku rasa..

peej said... [Reply to Comments]

puterikurekure,
ye sile jangan buat mcm tu okk...ada kak..org bandar pun ada..tp jenis yg KG2 la..


nasaoji,
tu la kan..aku takut aku jadi mcm cousin kau tu pulak..scary..n 1 lagi..jgn la kau bawak yg tebal2..yg biasa2 dah la..janji tercover la..


darling8tabby,
kann...cover la pakai napkin ke apa..x pun face towel tu ke..pandai2 la..ishh..

peej said... [Reply to Comments]

ceera,
tu la kan..kalau kat umah kau nak bogel pun lantak la kan..ni depan2 org..buduh ok..kau pun sama ok..tetibe sebab nak tunjuk sambal cantik..haha..


shasha,
kan..kite lak yg malu..org yg buat tu x malu pulak..


vina,
omg..seriousss???mmg gila la weyh buat mcm tu...kan selalu pergi mana2 ade beg diaper la apa la..bawak la satu extra kain ke apa utk cover kan..xkan susah kot..ish tah la..kesian aku ngan lelaki2 naik ktm itu..huhu

juelee said... [Reply to Comments]

hehe meroyan ape itu pompuan...
walaupun sambal die cantek agak2 la....
huhu malu ok...
kalau aku yg nampak mau udah muntah tetibe??
ngee~~

sepet a.k.a zack_u said... [Reply to Comments]

hahahaha..tau xpe...
tak malu ke dorang eh..
memang la dorang dah tak malu sgt kan..but agak2 la kan tengah jalan...
walaopon kite bukan orang first yang tengok nasi lemak dia..konfem bukan kan..huhu..
but sopan la sikit..kite melayu cukoppppppp..huh....!!

if kakak2 aku wat camtu..mau kene sekeh..hehe..ok la pija..

panjang dah ni..huhu..segan pulak tetibe komen panjang2..walaopon byk lagi tak puas ati ni..haha..
tapi kan..syok gak kan maen sumbat2 tetek..ops..huhu!!

Musliha said... [Reply to Comments]

owh.. terganggu pemandangan dan konsentrasi.. hahaha.. takle terima..

Lynn Saleh said... [Reply to Comments]

hehehe...apa yg ko cite ni mmg betullah...tapi cara ko cite klaka ok...terkikik2 aku kt opis baca..hehehehe...

eyda said... [Reply to Comments]

Imagine kalau ade orang pervert yang nampak pompuan tu menetekkan baby dia, mesti dia imagine bukan2..arrgghh ngeri.

Anyway aku rase pompuan2 yang selambe selak bra menetekkan baby dia kat public ni rase semua orang tak kesah tengok dia buat camtu, sebab dia menetekkan baby dia. Padahal tetek tetap tetek dan itu salah satu kesucian perempaun tuh. So, sepatutnye dijaga.

miss dinza said... [Reply to Comments]

hahaha..tue makna nyur dia x kisah tetek dia menjadi tontonan umum.. segan seh.. bukan tetek utk di tunjuk pada suami ker..gilaa laa

capik said... [Reply to Comments]

tergelak lak aku bace entry ko kali nih......

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

hahaa kelakar la pulak. dlu ms kerja praktikal, ada akak tu dlm bilik surau rasanya, dia pakai pam tu, pam breastmilk dia masuk dlm botol, nk kasi anak dia minum kot. tiap kali waktu zohor ada je dia kat situ. beta adalah rasa pelik dan terganggu sbb time tu maseh muda.. wahahaaaa

ai said... [Reply to Comments]

Elok la kau buat n3 tetek ni!! Aku berkali2 dah jumpa ngan org yg menetek kt depan org ramai k. Dah yg aku mual tu, pompuan tu punyela tutup aurat! tudung bulat labuh ok..berstokin bagai. Hallloooo!!! memalukan. Aku yg ala2 jin ni pon, bila nk netekkan anak, kalau location tu agak darurat,sanggup aku adap dinding. (netekkan laki dlm bilik la..keh keh). Kau tudung tutup bontot leh selak bra depan org yg sibuk tgh borak. Banyak kali peej..banyak kali. Lelagi time aku balik kg laki aku..ha!! lega aku lepas geram.. ;P

nasazfrog... said... [Reply to Comments]

MAK AIIIH... SELAMBA GILE, KLU AKU TAK DE LA NAK WAT TUH,,, MALU SEH...YUP AKU PUN PENAH JUMPA ORG CENGGITU...

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...