Instagram : @peejburhan

di mana die..si bento saya??~

owh kan ramai je lately ni tanya..mana la pergi ben ni..
sampai xde masa nak jumpa semua kan..
tapi selama ni mmg kite org bukan jenis jumpa selalu ke apa..
selalu jumpa semingu sekali je..
aku ok je..xde masalah ngan tu...
tapi sekarang ni..nak jumpa 2 minggu sekali pun payah..
if jumpa pun kejap je..tsk.tsk..

bukan apa..selam ni ben keje 9-6 je..
n saturday half day...kadang je die terlajak2 keje..sampai ahad pun kerja..
tapi start january hari tu..die dah buat dua kerja..
1 lagi malam..start 7-3am..
die jagakan tempat boss die..bukak business baru..

so kite die mcm x cukup rehat la kan..
aku tgk selalu die text aku pukul 4ish am..cakap good night semua..
so aku paham la die letih semua..
so sebagai seorang yg memahami..uhukk-uhukk...xde la aku gedik2 nak jumpa selalu ke apa..
ikut keselesaan die la..if larat jumpa..x larat..xyah la jumpa..
so kesimpulannye mmg x jumpa la..

tp ben ni bab call mmg tip top..
aku rasa sejam sekali die akan call kot..
walaupun cakap mengarut2 je..
kadang2 sampai naik tension aku die asyik call je..
ben ni dah la jenis if aku x angkat..mula la die speku itu ini..
so aku tgh masak..lari2 nak angkat phone..
tgh makan..pun berlari angkat phone..
tgh beris pun kalau boleh nak cepat2 abis ok..
keji je kan..

tapi eventho x jumpa..
ade je bende2 lawak ngan ben ni...
mcm 1 pagi ni..
ok tipu..xde la pagi..sebenarnye tgh hari..pukul 12ish mcm tu..

ben : tido agi ke??
me : hmmmmmm.. *ckp sambil pejam mata*
ben : nanti ite(kite) tu jadi tuami(suami) isteri ke?
me : hmmmmmmmmmmmm..
ben : ye ahhh..andoku(manjaku)..ite(kite) tu dah takop(cakap) kat mak ite tu nak awin(kawin)..
me : hmmmmm...ok...
ben : jap eyh...

die pass telefon kat org..
damn..ben suka mcm ni tau..die suka pass2 telefon kat org..benci aku..

mak : helllooo...

me : hellloooo...
*suara kasi coverline..mata terus terbeliak*

mak : tido lagi ke...??


me : eh xde la..dah bgn ni
*dalam hati..damn..kantoi jugak*

mak : kandar bg tau mak die nak kawin __??tarikh aku??__ ...


me : heheheeh...xtau die
*cea..konon malu ala2 perempuan melayu terakhir..padahallll..siapa yg getik lebih??*

mak : mak tanya ngan siapa..
*e eh..kerek lak makcik ni..ngan aku la*....die cakap pija...mak ckp kalau org lain..mak xnak meminang... *cea nak pancing ayat tu*

me : hehehheh
*masih malu2..tp dalam hati..cis..ade org lain ke..ade ke calon lain die bawak balik??*

mak : bagus la..korang kawan pun dah lama..


me :
*dalam hati..- tau xpe..x reti2 nak meminang ke??* Insyallah kalau ade jodoh x kemana..*cea..ayat xnak kalah nokkkk..sopan betul*

mak : nah cakap balik ngan kandar ni..


ben : nanti ite tu awin(kawin) ke?


me : u ni suke tau pass mcm tu..i x suke la..banyak kali tau u buat..


ben : andoku(manjaku) ni atik(asyik) marah ite(kite) tu je...tiri(ciri2) x kepintoi(cinta) a tu..


me : xde la..i x suke la..


ben : tobby-tobbybuit (sorry)..nanti masuk keminang(meminang) eyh..


me : ye ahhh...nanti i tggu kat tembok yea..


ben : ye ahhhh...


haaa kau..
terus aku nak tggu kat tembok tau..
tp xdo nyo aku nak tggu..gile apa kan...
kalau aku tggu confirm kematu bontot weyh...
.......................................................................................................................................................................

satu lagi masa aku jumpa ben malam makan2 tu...
papa n mama gerak dulu..
kite org stay sebab noy nak tumpang tempat ben..nak kenc..
pastu hujan lebat lak..
so tggu la kat depan pulak..
pastu ade lak 2 org perempuan tempat kerja ben ni..
org thailand..dok la gelak2..pelik betul..

ben : this is my girlfriend..
perempuan2 : hyeee..
me : hyeeeee....

pastu aku pandang tempat lain..
bukan benci..sebab aku jenis x reti handle la benda2 mcm ni..
mcm segan..
tetibe sorang tu tap bahu aku..
sambil tunjuk2 ben

perempuan 1 : no semm mennnnnn...
me : hahh??
perempuan 1 : no semm mennnn *sambil tunjuk2 ben...aku dah pelik2..apa ini semua*
me : apa die cakap ni sayang..i x paham la..
ben ; hey..apa semm menn..semm men ni...

pastu sorang lagi datang..

perempuan 2 : u mean no handsome...??
perempuan-perempuan : hahahahahahhahahaa..
me : haha..die cakap u x handsome..
ben : hey...if u don't know how to say english..don't ok...

kite org dah gelak2...

me : sayang..english u pun x betul ok...
ben : talah(salah) ke??ite(kite) tu tepiking(speaking)...
me : salah la...hahahha
ben : lantak la..bukan dorang ni reti pun...
........................................................................................................................................................................

lepas daripada tu..
sampai ke hari ni..aku asyik kacau ben je..

ben : nanti kite awin eyh..
me : tgk la mcm mana..
ben : huh??apesal?? *suara serious*
me : tah la..i dah pikir masak2..i rasa xnak kawin la..
ben : u ni kejap nak kejap xnak..
me : ye la..sebab andoku tu 'no semmm mennnnn'
ben : semmm mennn la..
me : no semmm mennnn..
ben : ite tu semmm men la..
me : ye laaa..

gile perasan tau..sendiri mengaku sem mennn (handsome man)..hahah..

ok tu je..
ta-ta..
haha tetibe je abis kan..
lantak la yea..

16 Comments:

jiejah d'blogger said... [Reply to Comments]

keh keh keh lawak laaaa..
asai takap cam tu ehhh ??
jenuh bela lidah tauu hehehe

Beautiful Disaster said... [Reply to Comments]

lawak dowh! hhaha. aku pn kekdg terikut2 care ko ckp dgn si ben ni. hehe.

Che Sue said... [Reply to Comments]

lawak aa ko ni ngan ben, pija weh..camno aa peh kawen nnt...kekalkan keromantikan ini smpai anak doblas sekali pun hokey!

mrs.shaf.e said... [Reply to Comments]

alahaiii..sweetnyaaa bensher tu..tak sesuai tau rupe bensher n garang2 but bila cakap ngan ko..bukan main lg...

bahasa ko ngan ben tu kan..comel2 je...hehehe

..tora.. said... [Reply to Comments]

muahahaha..tergelak aku psl no semm meennn...

aku igt dia nak ckp no "SEMEN"..

ehh..ko tau tak semen tuh apa kebendanya?

Musliha said... [Reply to Comments]

hahaha.. giler..
nak terkencing gelak.. wakakaka..

hAizi si bObOb said... [Reply to Comments]

adeh2.
belit2 lidah eden.
cute je ckp2 cmtuh :D

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

hah haha apekah korang ni :DD ko kalau beris ke apa sila habiskan dulu ok, jgn separuh jln nk angkat call semua. kesian kat usus.. lolx :P

pastu ikut suka hati je ben nk pass2 phone.. alahey kelakar tol korang :D

yuyee cap limau said... [Reply to Comments]

hahaha..lwk la ben nie..sme r ngn kak peej pon.mmg sehati sejiwa r..no semmm mennnnn

jyss said... [Reply to Comments]

hahah lawak la korang. tapi nk tanya la ada x masa korang ckp bahasa korang tuh kuar words baru? ada x tersilap paham?

*sorry, soklan ada busy body skit heheh

darling8tabby said... [Reply to Comments]

kena buat kamus perchentaan la ...cute je...orang lain tak paham so bole la cakap2 takyah bisik2 kan..

cepat2 la kawin pija..heheh

Deqna said... [Reply to Comments]

dah lama tau ko tak citer yg macam ni.. citer perbualan ko ngan buah hati ko tuh.. klakar & unik tau

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

hahahhah gelak peeja gelak...
aku cam nak pengsan gelak!!!!

bagus la encik ben ni... gigih crik rejeki.... buleyh la mem peeja duk goyang buntuit selalu...
hehehhehe

shasha said... [Reply to Comments]

huhuhu..ben hensem laa..macam Kanye West apa...

nasaoji said... [Reply to Comments]

peej, jenuh aku nak membace dialog2 korg tuh tau...

hope, hapy2 slalu..cpt2 kawen...best ooo.... ;)

Ceera said... [Reply to Comments]

kan dah jadik ayat baru untuk korang..

sen mennn katanyaaaaaa

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...